We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Salzmanufaktur feat. Psychotronic - Der kriecher (ENV​(​itre) rmx)

from Second envizion by Various Artists

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      €0.50 EUR  or more

     

  • Buy Disc

about

Salzmanufaktur appears in the producercommunity electronicattack.de

and
Psychotronic started in 1999 as a little hobby project. He created lots of experimental/trash techno tracks, searching for his own style. With his track Sinneswandler[liquid rush] he moved from techno 4/4 beats to more extrem idm breakbeats in 2002. After starting with buzzmaschine in 2003 his music was getting more extrem and idmish. Later in 2004 Psychotronic relunched after a little artistic break with new weird live music and is actually planing to push out some tracks and doing some live shows to fuck up the audience.

this is a remix from labelowner ENV(itre)

lyrics

Original lyrics:

Langsam schlurfend bewegte sich der Kriecher. Ich kann das schleimige Geräusch seiner krachenden Knochen genau in meiner Erinnerung hören. Diese Genauigkeit ist es, die von mir noch heute so manch getrübte Stunde des Wahnsinns fordert. Als er sich mit den zuckend zerrenden Anfällen seiner Körpergliedmaßen aufrichtete, stand ich direkt vor ihm. Ich war gezwungen ihm in seine abgrundtief hässliche Gesichtsfratze zu blicken. Der schöne Schrecken der mich ab dieser Zeit in meinem Träumen verfolgen sollte. Wie könnte ich je den Anblick vergessen, der mir alle Menschlichkeit raubte und mich der blinden Raserei überließ. In diesem Wahn packte ich aus einem möglichweise noch winzig vorhandenen Schutzinstinkt heraus einen Besen und rammte ihn der Monstrosität in das rechteste seiner sechs Augen. Meine Kraft war so von blindem Hass getrieben das ich das was man als seinen Kopf bezeichnen konnte, komplett in einem Ruck durchborte. Danach schwanden mir die Sinne...

Und als ich endlich aufwachte roch die Luft nach Salz.

credits

from Second envizion, released March 3, 2009
Salzmanufaktur & Psychotronic & ENV(itre)

license

all rights reserved

tags

about

Envizagae records Gleichen, Germany

contact / help

Contact Envizagae records

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Redeem code

Report this track or account

If you like Der kriecher (ENV(itre) rmx), you may also like: